www.homefinance.nl is een initiatief van HomeFinance Financieel Adviesgroep BV uit Bilthoven/Utrecht. Op deze site spreken we meestal kortweg over HomeFinance. De doelstelling van onze site is om de bezoeker onafhankelijke financiële informatie te geven en wegwijs te maken op het gebied van een groot aantal financiële onderwerpen. Wij zijn niet verbonden aan een bank of andere financiële instelling.

Via de website kan de bezoeker in contact komen met verzekeraars, spaarbanken of andere financiële dienstverleners voor vervolgstappen. HomeFinance biedt alleen de mogelijkheid om in contact te treden met financiële dienstverleners: wij zijn op geen enkele wijze betrokken bij eventuele vervolgstappen. Verder op deze pagina bij het onderdeel Samenwerkingen gaan wij hier verder op in.

Zie ook onze disclaimer
En onze cookie en privacyverklaring

Waar verdienen wij aan

HomeFinance bemiddelt zelf niet in financiele diensten maar biedt alleen de mogelijkheid om in contact te treden met financiële dienstverleners. In een aantal gevallen ontvangen wij een vergoeding voor het doorverwijzen van een bezoeker naar een financieel dienstverlener. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen op het moment dat er op de link geklikt wordt en/of op het moment dat er op onze website of de website van de adverteerder een aktie plaatsvindt (aanvraag offerte, afsluiten verzekering, etc.). Bij een aantal producten ontvangen wij een doorlopende vergoeding. Bijv. over het openstaande leen- of spaarbedrag.

Daarnaast bieden wij adverteerders de mogelijkheid om advertenties (in de vorm van bijvoorbeeld advertorials of banners) te plaatsen. Hiervoor kunnen we een vergoeding ontvangen per getoonde advertentie, een vergoeding per klik op de advertentie of een vergoeding voor het tonen van de banner gedurende een bepaalde periode.

Vergelijkingen en samenwerkingen

Op deze site kunt u een groot aantal producten vergelijken. Voor de eventuele vervolgstappen geldt dat wij samenwerken met financiële dientverleners. U kunt via onze websites eenvoudig met hen in contact treden. Hieronder zetten wij op een rij hoe de vergelijkingen tot stand gekomen zijn en - indien van toepassing - wie onze samenwerkingspartners zijn.

Als u hieronder op de productnaam/link klikt, klapt de tekst uit.

Samenwerkingspartner(s)

In onze autoverzekeringsmodule (vergelijker), bieden wij bij diverse autoverzekeringen de mogelijkheid om direct een (offerte voor een) autoverzekering aan te vragen. Op het moment dat u hiervoor kiest, wordt u direct doorverwezen naar de desbetreffende verzekeraar of naar een tussenpersoon die de aanvraag voor de betreffende verzekeraar kan afhandelen. HomeFinance speelt hierbij verder geen enkele rol. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Mocht u vragen hebben over lopende of nieuwe autoverzekeringen en/of mocht u wijzigingen door willen geven, dan dient u direct de betreffende zorgverzekeraar te benaderen. HomeFinance kan hierbij niets voor u doen.

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

De vergelijker van autoverzekeringen op onze website is gemaakt en wordt beheerd door Komparu BV uit Amsterdam (tel 020-233 82 30, AFM nummer 12042855). Komparu probeert in de vergelijking de premies van zoveel mogelijk verzekeraars mee te nemen. Echter, Komparu heeft niet de beschikking over de premies van alle producten die op de markt zijn. Alhoewel wij (samen met Komparu BV) er naar streven om onze overzichten zo compleet mogelijk te maken, zal de vergelijking vaak niet volledig zijn.

In de vergelijking worden de verzekeringen standaard gerangschikt op laagste premie. Indien de premies van 2 verzekeringen gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende verzekeraar. Verzekeraars waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven verzekeraars waar we geen samenwerking mee hebben.

Samenwerkingspartner(s)

In onze verzekeringsmodules (vergelijkers), bieden wij bij diverse verzekeringen de mogelijkheid om direct een (offerte voor een) verzekering aan te vragen. Op het moment dat u hiervoor kiest, wordt u direct doorverwezen naar de desbetreffende verzekeraar of naar een tussenpersoon die de aanvraag voor de betreffende verzekeraar kan afhandelen. HomeFinance speelt hierbij verder geen enkele rol. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Mocht u vragen hebben over lopende of nieuwe autoverzekeringen en/of mocht u wijzigingen door willen geven, dan dient u direct de betreffende zorgverzekeraar te benaderen. HomeFinance kan hierbij niets voor u doen.

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

De vergelijker van woonverzekeringen op onze website is gemaakt en wordt beheerd door Komparu BV uit Amsterdam (tel 020-233 82 30, AFM nummer 12042855). Komparu probeert in de vergelijking de premies van zoveel mogelijk verzekeraars mee te nemen. Echter, Komparu heeft niet de beschikking over de premies van alle producten die op de markt zijn. Alhoewel wij (samen met Komparu BV) er naar streven om onze overzichten zo compleet mogelijk te maken, zal de vergelijking vaak niet volledig zijn.

In de vergelijking worden de verzekeringen standaard gerangschikt op laagste premie. Indien de premies van 2 verzekeringen gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende verzekeraar. Verzekeraars waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven verzekeraars waar we geen samenwerking mee hebben.

Samenwerkingspartner(s)

Voor de vergelijkingsmodule op het gebied van overlijdensrisicoverzekeringen, geldt dat wij voor de afhandelingen van de eventuele aanvragen samenwerken met een gespecialiseerd verzekeringskantoor, te weten NHP (telnr. 088 - 495 4000, AFM nummer 12007646). De verdere afhandeling van deze aanvragen, komt geheel voor de verantwoording van dez betreffende partner. HomeFinance speelt hierbij geen enkele rol. Indien u een offerte aanvraagt of doorklikt op een commerciele uiting (zoals banners, advertorials), zullen wij daarvoor vaak een vergoeding ontvangen (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Indien u een offerte aanvraagt of doorklikt op een commerciele uiting (zoals banners, advertorials), zullen wij daarvoor vaak een vergoeding ontvangen (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

In de vergelijkingen worden alleen verzekeringen getoond waar NHP een samenwerking mee heeft. Omdat er verzekeraars zijn die helemaal niet met tussenpersonen samenwerken (bijv. Direct Writers) of niet met NHP, zullen niet alle verzekeraars/verzekeringsproducten in de vergelijking meegenomen worden. De vergelijking is dus nooit 100% compleet.

Samenwerkingspartner(s)

Wij hebben zelf geen financieel adviseurs in dienst. Op het moment dat u een persoonlijk gesprek wenst of een offerte, sturen wij u door naar een tussenpersoon die uw aanvraag in behandeling kan nemen. Vaak zal dat onze samenwerkingspartner NHP zijn (telnr. 088 - 495 4000, AFM nummer 12007646). De verdere afhandeling van deze aanvragen, komt geheel voor de verantwoording van de NHP. HomeFinance speelt hierbij geen enkele rol. Indien u een offerte aanvraagt of doorklikt op een commerciele uiting (zoals banners, advertorials), zullen wij daarvoor vaak een vergoeding ontvangen (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

Wij houden zelf de actuele hypotheekrentes bij. Dat houdt in dat wij dagelijks verschillende bronnen checken en eventuele rentewijzingen zo spoedig mogelijk doorvoeren. Wij proberen zo veel mogelijk maatschappijen en producten op te nemen in onze vergelijkingen. Wij tonen echter niet alle hypotheekproducten die op de markt zijn. Wij nemen producten niet op als we de rentes niet kunnen bijhouden omdat de hypotheekinstelling de tarieven en/ of (product)voorwaarden niet publiceert. Daarnaast wordt hetzelfde hypotheekproduct soms onder verschillende namen en door verschillende partijen aangeboden (zogenaamde white label producten). Wij nemen dan meestal alleen de oorspronkelijke aanbieder (de hypotheekinstelling zelf) op in onze vergelijkingen. Tenslotte kan het zijn dat hypotheekinstellingen hun hypotheken niet zelf aanbieden, maar waarbij distributie plaatsvindt via een zeer selecte groep tussenpersonen. Hierdoor kan het zijn dat een groot deel van de mensen die op onze site vergelijkt, de hypotheek niet (eenvoudig) af kan sluiten. Denk aan een situatie waarbij een hypotheek slechts in een deel van Nederland beschikbaar is of slechts via 1 of enkele ketens aangeboden wordt. In die situaties kunnen wij ervoor kiezen om een product niet in onze vergelijkingen op te nemen.

Op homefinance.nl vindt u overzichten waarin hypotheekrentes vergeleken worden. Hierbij worden de hypotheekrentes standaard gerangschikt op laagste rente. Indien de rentes van 2 hypotheekproducten gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende bank. Banken waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven banken waar we geen samenwerking mee hebben. Vervolgens worden de banken op alfabet gerangschikt.

Alhoewel wij er naar streven om onze vergelijkingen zo compleet mogelijk te maken, kan het dus voorkomen dat de vergelijking niet volledig is.

Wij hebben zelf geen financieel adviseurs in dienst. Op het moment dat u een persoonlijk gesprek over de pensioenmogelijkheden wenst, dient u zelf contact op te nemen met een bank of verzekeringsmaatschappij. Wij kunnen u hierbij niet helpen.

Bij het onderdeel Pensioenen vergelijken wij ook de tarieven van bankspaarproducten. Voor meer informatie over deze vergelijking, zie hieronder het onderdeel "Banksparen".

Samenwerkingspartner(s)

Wij hebben zelf geen financieel adviseurs in dienst. Op het moment dat u naar aanleiding van onze online informatie meer informatie of een persoonlijk gesprek wenst, dient u zelf contact op te nemen met een bank of verzekeringsmaatschappij. Wij kunnen u hierbij niet helpen.

Bij het onderdeel Gouden Handdruk vergelijken wij ook de tarieven van bankspaarproducten. Voor meer informatie over deze vergelijking, zie hieronder het onderdeel "Banksparen".

Wij hebben zelf geen financieel adviseurs in dienst. Op het moment dat u naar aanleiding van onze online informatie meer informatie of een persoonlijk gesprek wenst, sturen wij u door naar de bank of verzekeraar waarvan u meer informatie wenst of naar NHP (telnr. 088 - 495 4000, AFM nummer 12007646, ook bekend onder de naam Adviesgroep Combined Gouda BV). De verdere afhandeling van deze aanvragen, komt geheel voor de verantwoording van de betreffende partners. HomeFinance speelt hierbij geen enkele rol. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Bij het onderdeel lijfrente vergelijken wij ook de tarieven van bankspaarproducten. Voor meer informatie over deze vergelijking, zie hieronder het onderdeel "Banksparen".

Samenwerkingspartner(s)

Op diverse pagina's op deze site vergelijken wij de rentes van bankspaarproducten. Op deze pagina's bieden wij bij diverse bankspaarproducten de mogelijkheid om direct een rekening aan te vragen. Op het moment dat u hiervoor kiest, wordt u direct doorverwezen naar de desbetreffende spaarbank of een tussenpersoon die voor de spaarbank als intermediair optreedt. De tussenpersoon waar wij op het gebied van banksparen met name mee samenwerken is NHP (telnr. 088 - 495 4000, AFM nummer 12007646, ook bekend onder de naam Adviesgroep Combined Gouda BV).

Voor al deze aanvragen geldt dat de verdere afhandeling van uw aanvraag geheel voor de verantwoording van de betreffende partners komt. HomeFinance speelt hierbij verder geen enkele rol. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan). Mocht u vragen hebben over lopende of nieuwe bankspaarrekeningen en/of mocht u wijzigingen door willen geven, dan dient u direct de betreffende spaarbank of tussenpersoon te benaderen. HomeFinance kan hierbij niets voor u doen.

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

HomeFinance controleert iedere werkdag - deels geautomatiseerd, deels handmatig - de rentes van alle getoonde bankspaarproducten. HomeFinance streeft erna om de getoonde vergelijkingen zo compleet mogelijk te maken. Wij tonen echter niet alle spaarproducten die aangeboden worden. Ten eerste nemen wij geen maatschappijen op die op geen enkele wijze onder de controle van De Nederlandsche Bank (DNB) vallen. Wij tonen alleen maatschappijen die een bankvergunning van DNB hebben of een bijkantoor in Nederland. Daarnaast wordt hetzelfde bankspaarproduct soms onder verschillende namen en door verschillende partijen aangeboden (zogenaamde white label spaarproducten). Wij nemen dan meestal alleen de oorspronkelijke aanbieder (de spaarbank zelf) op in onze vergelijkingen. Tenslotte kan het voorkomen dat bepaalde maatschappijen hun voorwaarden zelf niet publiceren. Dan kan het voor ons onmogelijk zijn om de rentes te volgen en kunnen wij het product niet opnemen.

Op homefinance.nl vindt u overzichten waarin bankspaarrekeningen vergeleken worden. Hierbij worden de bankspaarrekeningen standaard gerangschikt op hoogste rente. Indien de rentes van 2 bankspaarproducten gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende bank (of een tussenpersoon voor die bank). Banken waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven banken waar we geen samenwerking mee hebben. Vervolgens worden de banken op alfabet gerangschikt.

Alhoewel wij er naar streven om onze overzichten zo compleet mogelijk te maken, kan het dus voorkomen dat de vergelijking niet volledig is.

Samenwerkingspartner(s)

Op deze website vergelijken wij de rentes van diverse kredietverstrekkers. Voor een aantal kredietverstrekkers geldt dat u via onze website direct in contact kunt treden om meer informatie of een offerte op te vragen. Een aantal kredietverstrekkers werkt samen met tussenpersonen voor het afsluiten van een lening. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

HomeFinance controleert iedere werkdag - deels geautomatiseerd, deels handmatig - de rentes van de getoonde leenproducten. HomeFinance streeft erna om de getoonde vergelijkingen zo compleet mogelijk te maken. Wij tonen echter niet alle leenproducten. Ten eerste tonen wij alleen de rentes van kredietverstrekkers die hun leentarieven publiceren. Het kan voorkomen dat bepaalde maatschappijen hun voorwaarden zelf niet publiceren. Dan kan het voor ons onmogelijk zijn om de rentes te volgen en kunnen wij het product niet opnemen. Daarnaast wordt hetzelfde leenproduct soms onder verschillende namen en door verschillende partijen aangeboden (zogenaamde white label spaarproducten). Wij nemen dan meestal alleen de oorspronkelijke aanbieder op in onze vergelijkingen.

Op homefinance.nl vindt u overzichten waarin leningen vergeleken worden. Hierbij worden de leningen standaard gerangschikt op laagste (minimale) rente. Indien de rentes van 2 leningen gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende bank. Banken waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven banken waar we geen samenwerking mee hebben. Vervolgens worden de banken op alfabet gerangschikt.

Alhoewel wij er naar streven om onze overzichten zo compleet mogelijk te maken, kan het dus voorkomen dat de vergelijking niet volledig is.

Samenwerkingspartner(s)

Op onze spaarpagina's bieden wij bij diverse spaarrekeningen de mogelijkheid om direct een rekening aan te vragen. Op het moment dat u hiervoor kiest, wordt u direct doorverwezen naar de desbetreffende spaarbank of een tussenpersoon die voor de spaarbank als intermediair optreedt. HomeFinance speelt hierbij verder geen enkele rol. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan). Mocht u vragen hebben over lopende of nieuwe spaarrekeningen en/of mocht u wijzigingen door willen geven, dan dient u direct de betreffende spaarbank of tussenpersoon te benaderen. HomeFinance kan hierbij niets voor u doen.

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

HomeFinance controleert iedere werkdag - deels geautomatiseerd, deels handmatig - de rentes van alle getoonde spaarproducten. HomeFinance streeft erna om de getoonde vergelijkingen zo compleet mogelijk te maken. Wij tonen echter niet alle spaarproducten die aangeboden worden. Ten eerste nemen wij geen maatschappijen op die op geen enkele wijze onder de controle van De Nederlandsche Bank (DNB) vallen. Wij tonen alleen maatschappijen die een bankvergunning van DNB hebben of een bijkantoor in Nederland. Daarnaast wordt hetzelfde spaarproduct soms onder verschillende namen en door verschillende partijen aangeboden (zogenaamde white label spaarproducten). Wij nemen dan meestal alleen de oorspronkelijke aanbieder (de spaarbank zelf) op in onze vergelijkingen. Bovendien tonen wij alleen spaarproducten die nog door nieuwe klanten te openen zijn. Tenslotte kan het voorkomen dat bepaalde maatschappijen hun voorwaarden zelf niet publiceren. Dan kan het voor ons onmogelijk zijn om de rentes te volgen en kunnen wij het product niet opnemen.

Op homefinance.nl vindt u overzichten waarin spaarrekeningen vergeleken worden. Hierbij worden de spaarrekeningen standaard gerangschikt op hoogste (minimale) spaarrente. Indien de rentes van 2 spaarproducten gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende bank. Banken waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven banken waar we geen samenwerking mee hebben. Vervolgens worden de banken op alfabet gerangschikt.

Alhoewel wij er naar streven om onze overzichten zo compleet mogelijk te maken, kan het dus voorkomen dat de vergelijking niet volledig is.

Samenwerkingspartner(s)

Op onze pagina's over zorgverzekeringen, bieden wij bij diverse zorgverzekeringen de mogelijkheid om direct een (offerte voor een) zorgverzekering aan te vragen. Op het moment dat u hiervoor kiest, wordt u direct doorverwezen naar de desbetreffende zorgverzekeraar. HomeFinance speelt hierbij verder geen enkele rol. Voor het doorverwijzen van bezoekers ontvangen wij vaak een vergoeding (zie bovenaan deze pagina bij Waar verdienen wij aan).

Mocht u vragen hebben over lopende of nieuwe zorgverzekeringen en/of mocht u wijzigingen door willen geven, dan dient u direct de betreffende zorgverzekeraar te benaderen. HomeFinance kan hierbij niets voor u doen.

Hoe komt de vergelijking tot stand en hoe volledig is de vergelijking?

Wij bieden op deze site 2 vergelijkingen aan. De uitgebreide vergelijking wordt aangeboden in samenwerking met Komparu BV uit Amsterdam (tel 020-233 82 30, AFM nummer 12042855). De vergelijker van basisverzekeringen wordt door HomeFinance zelf samengesteld. HomeFinance controleert ieder jaar tussen half oktober en half november de nieuwe premies van alle getoonde zorgverzekeringen. HomeFinance streeft erna om de getoonde vergelijkingen zo compleet mogelijk te maken. Het wel of niet tonen van een zorgverzekering is onafhankelijk van het feit of wij een samenwerking met de betreffende maatschappij hebben. Wij tonen echter niet alle zorgverzekeringen die aangeboden worden. Ten eerste nemen wij geen maatschappijen op waarvan wij de premies en voorwaarden niet kunnen achterhalen. Daarnaast wordt dezelfde zorgverzekering soms onder verschillende namen en door verschillende partijen aangeboden (zogenaamde white label producten). In de vergelijking van de basisverzekering nemen wij dan meestal alleen de oorspronkelijke aanbieder (de zorgverzekeraar zelf) op in onze vergelijkingen. Tenslotte kan het voorkomen dat er speciale premies voor collectieve regelingen gelden. Wij nemen collectieve zorgverzekeringen alleen op in onze vergelijking van basisverzekeringen, als deze door de maatschappij zelf aangeboden worden en voor iedereen die een nieuwe zorgverzekering toegankelijk zijn. De collectiviteitskorting moet dus voor iedereen gelden. In de lijsten wordt dan zowel de standaardpremies als de premies van het product incl. korting getoond. In de uitgebreide vergelijkingsmodule tonen wij wel enige white label producten en collectiviteiten.

In onze overzichten worden de zorgverzekeringen standaard gerangschikt op laagste zorgpremie. Indien de premies van 2 zorgverzekeringen gelijk zijn, wordt allereerst gekeken of we een samenwerking hebben met de betreffende verzekeraar. Verzekeraars waar we een samenwerking mee hebben, krijgen voorrang boven banken waar we geen samenwerking mee hebben. Vervolgens worden de producten op alfabet gerangschikt.

Alhoewel wij er naar streven om onze overzichten zo compleet mogelijk te maken, kan het dus voorkomen dat de vergelijking niet volledig is.

Op deze site kunt u allerlei advertentie vormen tegenkomen. Door te klikken op een advertentie komt u vaak uit op een andere website, te weten de website van de adverteerder. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid aanvragen voor de advertentieboodschap en de geleverde producten/diensten van de adverteerder.

Klacht over HomeFinance

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening en wilt u een klacht indienen? Stuur dan een mail met een beschrijving van uw klacht naar info@homefinance.nl.

Wij zullen u binnen 2 werkdagen benaderen om uw klacht met u te bespreken. Als de klacht niet naar tevredenheid opgelost wordt, dan kunt u contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Heeft u een klacht over een bank, verzekeraar of andere financiele instelling waarvan u op deze website informatie vindt, dan dient u deze klacht in te dienen bij de betreffende instelling. Wij kunnen dan niets voor u doen!

Contactgegevens HomeFinance BV / HomeFinance Financieel Adviesgroep BV

Heeft u vragen over of wilt u wijzigingen doorgeven met betrekking tot lopende financiële producten, dan dient u contact op te nemen met uw tussenpersoon of de betreffende financiële instelling.

Heeft u een vraag, tip, foutmelding, opmerking of een andere reden om contact met ons te zoeken, dan vragen wij u een mail te sturen naar info@homefinance.nl. Wij zullen uw mail altijd zo spoedig mogelijk beantwoorden.

HomeFinance Financieel Adviesgroep B.V. Postadres:
Ganzenmarkt 6
3512 GD Utrecht
telnr.: 030-7370653
email: info@homefinance.nl
kvk: 30208095
afm: 12008513
Oranje Nassaulaan 12
3722 JM Bilthoven

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.