Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenWil je beleggen? Dan is het belangrijk dat je goed geïnformeerd bent voordat je begint. HomeFinance helpt je met handige overzichten van brokers en beleggingsapps.
Alles over beleggenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogJos wil wel schikken maar of dat lukt?
In mijn laatste blog over DAS - DAS toch raar?! kon u lezen dat de behandelaar van het dossier op 2 juli weer aan het werk is gegaan. Tijd om mijn verhaal te behandelen bij DAS dus...
Vorige week werd ik eerst door een medewerkster gebeld betreffende mijn klacht. Ik kreeg te horen dat de behandelaar de klant niet kon bereiken. Zij hadden namelijk zijn 06 nummer niet. Ik heb deze wel en wilde best mijn medewerking verlenen door het 06 nummer aan DAS te geven. Echter de nieuwe regels van AVG zijn van toepassing. Mijn klant kan dit dan gebruiken om mij “aan te klagen” daar ik zonder zijn toestemming zijn nummer heb doorgegeven. Ik heb dan ook besloten om geen 06 nummer door te geven.
Afgelopen vrijdag kreeg ik dan eindelijk het telefoontje van de behandelaar. We hebben globaal 45 minuten gesproken. De behandelaar wilde weten of ik wilde “schikken” of dat het eventueel een rechtszaak zou gaan worden. Ik heb al mijn ongenoegen en punten betreffende de zaak kunnen doorgeven. Uit de praktijk weet ik dat je soms gelijk hebt, maar geen gelijk kan krijgen. Een mooi voorbeeld is altijd een fietser die door rood rijdt en tegen een auto aan rijdt. In dit soort situaties is de autobestuurder altijd schuldig tot dat hij / zij het tegendeel heeft bewezen. En bewijzen is soms zeer moeilijk. In mijn zaak weet ik dat ik genoeg bewijzen heb, maar dat wil niet zeggen dat ik 100% mijn gelijk zal krijgen. Bovendien zal een rechtszaak veel tijd in beslag gaan nemen. Ten eerste vind ik dat zonde van mijn tijd en ten tweede wil ik lekker gaan genieten van de komende kindervakantie.
Ik heb dan ook aangegeven te willen schikken voor een bepaald bedrag. Dit wel onder bepaalde voorwaarden, namelijk:
Dinsdag 10 juli word ik teruggebeld of DAS / klant akkoord gaat met mijn voorstel. Als de zaak daadwerkelijk is afgesloten, leest u zeker nog wat mijn voorstel / betaling is geweest. Ik verwacht echter dat mijn voorstel wordt afgewezen. Niet omdat dit een slecht voorstel is, maar omdat het openstaande bedrag bij het incassobureau flink is opgelopen. Anders gezegd: het bedrag aan jaarpremie dat betaald moest worden voor de autoverzekering is inmiddels al meer dan verdubbeld. Klant moet dus wel de euro’s hebben om met mijn voorstelbedrag het incassobureau te kunnen betalen. En over dit laatste zet ik een groot vraagteken neer.
Indien mijn voorstel wordt afgewezen en er volgt een volledige claim dan heb ik helaas geen andere mogelijkheid dan de zaak voor te laten komen. Dit zou dan de tweede keer zijn dat ik voor de rechter verschijn. De eerste keer heb ik al beschreven, dit was een visboete. Ik ben wel positief gestemd, want waarom zou anders DAS mij bellen voor een schikking. Als zij namelijk een zeer sterke zaak zouden hebben dan mail je toch het schadebedrag en sommeer je mij om dit te betalen. Wordt dus weer vervolgd.
Benieuwd naar de eerdere delen van deze DAS-soap?
Dit was deel 5 ... tot binnenkort met deel 6!
Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.