Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenWil je beleggen? Dan is het belangrijk dat je goed geïnformeerd bent voordat je begint. HomeFinance helpt je met handige overzichten van brokers en beleggingsapps.
Alles over beleggenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogDeelname Vriendenloterij beëindigen digitaal of telefonisch?
Soms ben ik gewoon een beetje dom. Dan ga ik toch in zee met zo'n verkoper die langs de deuren gaat om je een lidmaatschap aan te smeren. Meestal weet ik die vrij snel af te wimpelen, maar deze keer had ik kennelijk een vlaag van verstandsverbijstering. Of die jongen die de Vriendenloterij kwam verkopen was zo aardig, dat kan ook. Hoe dan ook, ik trapte erin. Ik kreeg een lot gratis en kon daarna direct weer opzeggen als ik wilde. Nee, dat was niet moeilijk en je kreeg een opzeglink in je mail, dus waarom niet? Nou, dat zal ik je vertellen...
Vandaag bedacht ik me dat ik dat opzeggen nog moest regelen. Zoals het zo vaak gaat bij dit soort dingen zou ik het ook gewoon weer wekenlang vergeten als ik het niet meteen zou doen, dus: hop, op zoek naar die mail met die opzeglink. Dat was teleurstelling 1: geen mail met opzeglink. We een bevestigingsmail over de deelname, én... die had ik ook nog niet gezien... een prijs! Kennelijk zat die in de spam - want ik had 'm niet gezien. Maar whow, ik heb een kookboek naar keuze gewonnen. Want ik houd zo van koken. Not. Ach, daar kunnen ze bij de Vriendenloterij natuurlijk ook niets aan doen.
Okay, dat opzeggen. Er zat dus geen link in de mail - geen probleem: op de website is het ongetwijfeld ook te vinden. Nou.... daar kun je je lelijk in vergissen. Op elke pagina vond ik wel een link over opzeggen, maar steeds kwam ik op een nieuwe pagina die me vertelde dat telefonisch opzeggen het snelst zou gaan. Dit soort dingen wil ik altijd heel graag digitaal doen maar goed, dan maar bellen om die loten op te zeggen.
Natuurlijk krijg je dan een bandje steeds weer meldt dat 'de wachttijd langer duurt dan gebruikelijk'. Buiten het feit dat ik me dan stoor aan het taaltechnische... volgens mij ís een wachttijd lang en dúurt-ie niet lang... verdenk ik de Vriendenloterij ervan dat dit bandje juist heel gebruikelijk is. Maar goed, telefoon op speaker en ondertussen deze blog opstarten. Uiteindelijk - na een minuut of tien - kreeg ik een medewerker aan de lijn.
Ik leg uit dat ik m'n deelname aan de Vriendenloterij wil opzeggen en dat ik inmiddels wat geïrriteerd ben omdat ik het op de website niet kon regelen. Hij vraagt me of ik nog op de website zit, dan gaat hij me helpen de juiste plek te vinden. En jawel.... op de laatste pagina die ik bezocht had stond helemaal onderaan nog een linkje naar 'digitaal opzeggen'. Geweldig, gevonden! Hartstikke leuk, maar ik heb hem nu toch aan de lijn dus ga er vanuit dat ik de opzegging nu wel even telefonisch met hem kan regelen.
Nee mevrouw, het formulier digitaal invullen is toch echt veel makkelijker. Wát? Ik heb 10 minuten in de wacht gestaan omdat ik op de site lees dat bellen het snelste gaat en optie voor digitaal opzeggen waanzinnig verstopt zit, om vervolgens aan de telefoon geholpen te worden aan het digitale formulier en dat alsnog moet gaan invullen. Nadat ik als eerste m'n postcode, huisnummer, voorletters, naam en geboortedatum moest doorgeven ter controle. Hij dus echt mijn gegevens en loten wel op z'n scherm had en dus ongetwijfeld met drie klikken de opzegging in orde had kunnen maken. Maar neeeee, het was echt veel handiger om het digitaal te regelen. Bijzonder, aangezien hier staat dat telefonisch het snelst is.
Dit zou luiheid van de medewerker kunnen zijn, dat weet ik niet. Hij had misschien zwaar genoeg van mijn irritatie, ook al bleef ik vriendelijk en sprak ik het besef uit dat hij er persoonlijk ook niets aan kon doen. Het was hem ongetwijfeld duidelijk dat het geen zin zou hebben om te proberen mij over te halen om lid te blijven dus was er voor hem geen eer te behalen.
Goed - dat ging ik doen, dat formulier invullen. Alleen kon ik het niet laten om nog even te vragen of hij zelf nou niet ook vond dat dit wel heel gek was allemaal. Om die link zo te verstoppen op de site. Om te zeggen dat bellen het snelst is om dan mensen na 10 minuten in de wacht te vertellen dat het toch écht handiger is om het online te doen. De reactie van deze jongen? "Oh maar mevrouw, bij andere loterijen is het nog véél erger, bij ons is het nog gemakkelijk. Ik heb verhalen gehoord over de Postcodeloterij en de Bankgiroloterij.... daar is opzeggen nog heel veel moeilijker."
Heb jij ook loten van de Vriendenloterij die je wilt opzeggen? Ik maak het je makkelijk: hier vind je het formulier om je deelname aan de Vriendenloterij te beëindigen.
Link: Vriendenloterij digitaal opzeggen
Na het invullen van het formulier kreeg ik meteen een nette bevestigingsmail, dus dat was goed in orde. Dit hele gedoe had dus voorkomen kunnen worden door de link naar digitaal opzeggen niet zo te verstoppen. En niet te beweren dat telefonisch de deelname beëindigen sneller zou gaan. Want dat is dus nogal onzin. Ik geloof niet dat ik snel nog een keer vrienden wordt met de Vriendenloterij.
Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.