Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenWil je beleggen? Dan is het belangrijk dat je goed geïnformeerd bent voordat je begint. HomeFinance helpt je met handige overzichten van brokers en beleggingsapps.
Alles over beleggenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogDe onzin van beoordelingssites
Laat ik maar eens met de deur in huis vallen: Ik ben de beste hypotheekadviseur van Nederland. Diverse klanten van mij hebben de moeite genomen om mij een beoordeling te geven. In dit geval zijn het er 133 bij Advieskeuze. Schrik niet : mijn gemiddelde cijfer is een 10. Het kan dus niet beter, want hoger is namelijk niet mogelijk.
Ik ga mijn klanten teleurstellen, want ik vind deze 10 namelijk onzin. Ik ben van mening dat geen enkele hypotheekadviseur een 10 waard is. Ik ben ook van mening dat klanten (huizenbezitters) hun hypotheekadviseur niet goed kunnen beoordelen. Er zijn tal van situaties waarbij bijvoorbeeld de fiscaliteit (duur van de renteaftrek met daarbij de hypotheekbedragen) zo ingewikkeld is, dat een klant dit maar voor lief neemt. Anders gezegd: de klant zegt dat hij / zij het snapt, maar de volgende dag is deze het alweer vergeten. Dit is trouwens ook logisch want het is tegenwoordig vrij ingewikkeld geworden.
Ik kijk dus niet naar het cijfer. Ik kijk wel naar de omschrijving. Deze lees ik met plezier, want hier kan ik wat van leren. Ik sta 7 dagen, 24 uur per dag klaar voor mijn klanten. Daar tegenover staat dat ik 7 dagen, 24 uur per dag vrij ben. Dit laatste zal niemand begrijpen. Klanten zijn bij mij in het weekend welkom, dus ook op zondag. Iedere avond om 23.00 uur controleer ik mijn mails nog en geef antwoord als dit noodzakelijk is. Dit laatste geeft naar de klanten een beeld dat ik altijd werk en ook bereikbaar ben. Dit lees ik dus ook regelmatig terug in de omschrijvingen. Echter ik zie werk niet als werk, maar als een leuke hobby. Zolang mijn klanten tevreden zijn, ben ik ook tevreden. Dit betekent wel dat ik nooit achterover zal leunen. Natuurlijk ben ik blij met deze klanten. Wie zo positief schrijf over mij zal ook andere personen door sturen naar mij.
Betreffende de beoordelingssites ben ik minder positief. Ik zie eigenlijk niet goed in wat zij als toegevoegde waarde hebben. Iedereen zal toch weten dat een 10 niet mogelijk is.
Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.