dinsdag 10 augustus 2010, 11:03 - Anneke Ranzato-Versloot
Ik denk me suf, hoe gaat dat spreekwoord nu toch? Dacht iets van piepende deuren worden als eerste gesmeerd, maar kan dat nergens terugvinden. Piepende wielen? Nee, tenminste niet op www.spreekwoorden.nl. Waar ik het over wilde hebben is het verschijnsel dat je als mondige klant gewoon meer voor elkaar krijgt dan als je netjes op de achtergrond blijft. Neem de telecom- en kabelaanbieders. Als je niets doet heb en houd je het abonnement dat je had. Bel je een keer om na te gaan of het anders kan – bij de concurrent is het immers veel goedkoper – dan kun je opeens sneller internet krijgen tegen lagere kosten. Hoe kan dat nou, denken veel mensen dan. Waarom heb ik dat dan nog niet, waarom heeft niemand me verteld dat dit een mogelijkheid was? Tja. Een betere reactie heb ik daar niet op. Het is niet exclusief voor de telecom en kabelboeren. Welnee. Jarenlang is het bij verschillende banken heel normaal geweest om miljoenen en miljoenen te hebben staan op spaarrekening met een schandalig lage rente. Niet dat die klanten geen betere rente konden krijgen… er waren inmiddels allang spaarrekeningen (zonder beperkingen) die een veel hoger rentepercentage boden. Maar ja, daar moeten die klanten dan wel zelf achterkomen. Of gewoon opletten op bijsluiters en televisiereclames. Want deden ze niets, dan hielden ze die oude spaarrekening met die uitmelkrente. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van bedrijven waar je veel voordeel kunt halen, als je maar oplet. En vraagt. Want meestal krijg je het niet vanzelf.
Anneke Ranzato-Versloot
Anneke Ranzato-Versloot Contentmanager HomeFinance

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.