dinsdag 26 juli 2011, 19:38 - Anneke Ranzato-Versloot
Grappig, ik zou het bijna jammer vinden. In een nieuwsbrief van spaargoeroes Rob van Eeden en Hanneke van Veen lees ik een compliment aan ING Bank, omdat het erop lijkt dat ze hun dakpannenstrategie uiteindelijk toch echt hebben laten varen. Je weet wel, dat systeem waarbij ze klanten lokten met een mooi nieuw spaarproduct met een aantrekkelijke rente – om die rente vervolgens stilletjes te verlagen tot een diepdroef laag niveau. Postbank was kampioen dakpannen leggen, en die titel heeft ING met verve behouden. Maar nu lijkt daar een einde aan gekomen. Heb ik weer een onderwerpje minder om over te mopperen. Deze natuurlijk positieve ontwikkeling blijkt uit de nieuwe rapportcijfers die uit de Spaarbank-meter komen. Over ING schrijven ze: “ING stijgt van 1,3 naar 4,2. Nog steeds onvoldoende, maar toch een grote sprong voorwaarts. In de afgelopen maanden saneerde ING zijn spaarproducten drastisch; zo’n 2 miljoen spaarders kregen automatisch een andere spaarrekening met hogere rente (Comfortspaarrekening met 2%). Ook werden de rentes op overige spaarvormen enigszins verhoogd. Conclusie: ING is definitief afgestapt van het Dakpannen-systeem. Bravo!” Zo hoort het natuurlijk. Als je een spaarrekening hebt, moet de rente automatisch meebewegen met de markt. Ik vraag me af of er niet een advocatenkantoor gaat opstaan dat de klanten van ING Bank nu gaat aansporen tot het aanspannen van een collectieve rechtszaak. De misgelopen rente in al die jaren dakpannenbeleid kan enorm oplopen, dus zou er niet één of andere gladjanus zijn die hier brood in ziet?
Anneke Ranzato-Versloot
Anneke Ranzato-Versloot Contentmanager HomeFinance

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.