Anneke Ranzato

Contentmanager HomeFinance & freelance blogger
Gepubliceerd op: woensdag 23 april 2014 om 12:46

Een interessante combinatie van nieuwsberichten vandaag. Aan de ene kant het nieuws dat klokkenluiders meestal negatieve gevolgen ondervinden van hun melding van misstanden. 'Moed als het moet', is de slogan van het Adviespunt Klokkenluiders. En hoe toevallig... vandaag een verhaal over een klokkenluider bij rechtsbijstandverzekeraar SRK.

Zorgwekkend, dat verhaal over SRK. Deze rechtsbijstandverzekeraar werkt voor klanten van verzekeraars als Aegon, Nationale Nederlanden en Goudse. Dat zijn er ongetwijfeld heel wat.

De klokkenluidende oud-medewerker stelt dat klanten met een juridische hulpvraag doelbewust om de tuin geleid worden. Dat is een pittige beschuldiging voor een rechtsbijstandverzekeraar. Daar klop je immers aan als je een juridisch probleem hebt. Je moet altijd al op verzekeraars (en banken, en adviseurs, gewoon de hele financiële sector) kunnen vertrouwen, en bij rechtsbijstand geldt dat nog eens extra. Je moet je dan toch niet moeten afvragen of je misschien wel belazerd wordt? Of nou ja... belazerd... gestuurd, gemanipuleerd, hoe je het noemen wilt.

Natuurlijk is er ook nog de mogelijkheid dat er niets aan de hand is. De klokkenluider zit zelf in een ontslagprocedure vanwege een conflict met zijn leidinggevende. Dat kun je twee kanten op bekijken. Conflict vanwege het niet eens zijn met de werkwijze die niet klopt? Of nu heel hard schoppen tegen de werkgever vanwege het ontslag? Dat is altijd lastig te beoordelen.

Ik ben bijzonder benieuwd naar de uitkomst van dit verhaal. Of zal er verder niets meer over naar buiten komen?

UPDATE: Op dit blogbericht zijn heel veel reacties gekomen. Zelfs jaren nadat het bericht geplaatst is. Het is niet de bedoeling om ons forum te gebruiken als wijze van communiceren met SRK of niet opgeloste klachten tegen SRK te registreren. Daarom hebben wij de reacties verwijderd en de mogelijkheid om te reageren weggehaald.

Heeft u klachten of situaties die u met deze verzekeraar wilt bespreken, neem dan direct contact met hen op. Dit kan via de gegevens op: SRK contact of via SRK klacht melden. Mocht u er dan nog niet uitkomen, dan is het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (KIFID) wellicht een optie.

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.