Anneke Ranzato

Contentmanager HomeFinance & freelance blogger
Gepubliceerd op: dinsdag 14 februari 2017 om 13:23

Dat het Valentijnsdag is vandaag, dat kan je niet ontgaan zijn. Sowieso al als je naar de datum kijkt natuurlijk. Maar ook als je die niet in beeld hebt - de media zorgen er wel voor dat je Valentijn niet kunt missen. Kranten staan bol van artikelen over bloemenhandelaren en datingapps, social media tijdlijnen lopen over van valentijnszaken. Of je er iets mee doet is een tweede...maar je bent je er vast wel van bewust.

Geldzaken en liefde... tja...

Nu gaat het bij HomeFinance over geldzaken. Je weet wel: home - thuis, finance - geldzaken. Geldzaken voor thuis. Je moet volgens mij best ver zoeken om daar een link met Valentijnsdag te leggen. Maar gelukkig zijn er een paar creatieve marketingafdelingen bij financiële instellingen die daar wat op verzonnen hebben. Zomaar een paar voorbeelden.

Knab: en/love rekening

Bij Knab focussen ze op het liefdevol samen bankieren. Dat doen partners natuurlijk op een en/of rekening, en voor vandaag hebben ze deze omgedoopt tot de en/love rekening. Via de website van Knab kun je een aanzoek doen voor een en/love rekening via een gepersonaliseerde digitale valentijnskaart voor je lief. Ik zeg creatief!

ASN: Postmaatje

ASN Bank zoekt het in de liefde voor de medemens. Handig, want een partner heeft niet iedereen - liefde voor de medemens wil iedereen wel laten zien. Dus vraagt ASN op Valentijnsdag aandacht voor het Project Postmaatje: via die site kun je gekoppeld worden aan een oudere die ervan geniet om post te ontvangen. Jij stuurt af en toe een kaart of brief en maakt daarmee die oudere blij. Cute.

NN: langdurige liefde

Dan Nationale Nederlanden. Daar kijken ze niet naar prille liefde maar juist naar de langdurige tortelduiven. Een blog over geliefden die al meer dan 50 jaar samen zijn... De relatie met financiën? Pensioen natuurlijk! Ben ik minder van onder de indruk qua creativiteit maar hey: ze hebben wél wat verzonnen bij NN!

Duur cadeau met creditcard

Voor creditcardmaatschappijen is het dan wel weer heel makkelijk om de link te leggen met Valentijn. Met je creditcard kun je immers zonder problemen een exorbitant duur cadeau kopen voor je lief. Alhoewel ik me oprecht afvraag of je daar nou liefde mee laat zien. Persoonlijk vind ik van niet.

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.