Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogMedisch surfgedrag ook doorgespeeld naar Zuckerberg
Facebook is hot deze week, dat kan je niet ontgaan zijn. Mark Zuckerberg doet zijn best om vooral veel excuses aan te bieden in de Amerikaanse senaat. Veel senatoren zijn behoorlijk op leeftijd en hebben geen idee waar het over gaat, wat tot hilarische taferelen leidt. Maar ook in Nederland is Facebook dik in het nieuws. Niet alleen door de poging van Arjen Lubach om iedereen aan te zetten tot een 'ByeByeFacebook', maar ook door de ontdekking dat zorgverzekeraars werken met Facebook pixels.
Ik moet eerlijk zeggen: mijn eerste reactie was zoiets als 'Ja èn? Dat doet ieder bedrijf zo ongeveer!' Totdat ik lees dat de pixels niet alleen gebruikt worden op pagina's over het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering. Dat diverse zorgverzekeraars - en zelfs ziekenhuizen - ook Facebookpixels hebben staan op pagina's over aandoeningen.
Misschien even handig om kort uit te leggen wat een Facebook pixel is. Ik ben geen expert maar weet er wel iets van. Het is in feite een soort code die in een pagina van een website wordt geprogrammeerd. Met die code geeft de website aan Facebook door dat jij op die pagina bent geweest. Daardoor kan het bedrijf achter de website vervolgens bij Facebook instellen dat jij op jouw tijdlijn advertenties van dat bedrijf te zien krijgt. Hartstikke handig voor zo'n bedrijf. Stel: jij bent op de website van Zalando geweest om naar broeken te kijken, dan krijg je vervolgens in je tijdlijn advertenties van Zalando te zien. Dat was je vast weleens opgevallen. Misschien vroeg je je af - hoe kan dat nou? Dat komt dus door die Facebook pixels!
Is dat erg? Ik vind van niet. Als ik toch advertenties te zien krijg, doe me dan maar advertenties van dingen die ik interessant vind. En als ik ergens naar gekeken heb is de kans groot dat ik dat interessant vond. Totdat mijn man of kind op mijn laptop zoekt naar games of andere voor mij minder interessante dingen.... dan krijg ik daar dus advertenties van te zien. Ik vind dat wel grappig en ook heel slim gedaan. Gericht adverteren, mooi voor adverteerder en ontvanger.
Vandaar ook mijn eerste reactie bij dat nieuws over Facebook-pixels bij zorgverzekeraars. Als ik heb gekeken naar een nieuwe zorgverzekering vind ik het geen enkel probleem dat ik vervolgens advertenties van die zorgverzekeraar zie langskomen. Dat gaat over verkoop en marketing, prima. Maar.... als ik op de website van een zorgverzekeraar informatie heb opgezocht over ziektes of aandoeningen, dan vind ik het niet nodig dat dit bij Facebook bekend is. Dat snappen de zorgverzekeraars kennelijk ook wel, want zowel Menzis als ONVZ hebben al aangegeven ze te verwijderen.
Dan nog even over Lubach. Ik ben fan van het programma, kan er harder om lachen dan om De Luizenmoeder - echt waar. Maar deze actie ... die vind ik echt overtrokken. Bovendien is het nogal vreemd om na je vertrek-met-veel-bombarie van Facebook je volgers op Twitter op te roepen jouw programma te volgen op Instagram. Op Instagram! Dat is van .... Facebook! Bij het instellen van een advertentie kun je met één vinkje ook een Instagram advertentie plaatsen.... Dus.
Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.