Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenWil je beleggen? Dan is het belangrijk dat je goed geïnformeerd bent voordat je begint. HomeFinance helpt je met handige overzichten van brokers en beleggingsapps.
Alles over beleggenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogOnzin-antwoorden van rechtsbijstandverzekeraar
In mijn vervolg blog DAS nog niet duidelijk kon u lezen dat ik met twee vragen worstelde. Betreffende mijn klacht die ik op advies van een medewerker van DAS heb ingediend, kreeg ik op maandag 18 juni een antwoord. Zij hadden mij gebeld, maar ik was niet bereikbaar. Hun mail zegt voldoende. Vanwege de disclaimer zal ik zeer kort beschrijven wat er in deze mail staat:
Ik vind dit zeer vreemd. DAS neemt specialisten in dienst maar klachten over deze personen worden dus niet in behandeling genomen. Ik heb deze zin een paar keer moeten lezen alvorens ik een reactie terug mailde. Ik word niet snel “boos” maar deze keer zat ik wel degelijk op het randje. Ik moest dus even tot 20 tellen want mijn vingers jeukten behoorlijk.
Mijn klacht ging namelijk niet over het inhoudelijke dossier, maar over dat DAS niet bereikbaar was over het dossier. Er was niemand (een vervanger) die mij te woord kon staan terwijl de behandelaar tot 2 juli op vakantie is. Natuurlijk heb ik ook beschreven dat de behandelaar geen bewijzen had gestuurd / gemaild betreffende mijn aansprakelijkheid. Dit laatste is natuurlijk zeer slordig en dan ben ik nog heel netjes in mijn bewoording want ik werd wel gesommeerd om binnen vijf dagen te betalen. Ik ben zeer benieuwd hoe rechters in Nederland over deze werkwijze denken.
Dinsdag belde DAS mij toch weer over de klacht. Nogmaals een excuses en ik kreeg te horen dat ik de klacht kon voortzetten. Deze zou dan naar de directie van DAS gaan. Ik heb geantwoord dat dit mede afhankelijk was van de snelheid van het bewijs dat geleverd kon worden. De medewerkster gaf aan met de klant bezig te zijn om het bewijs nogmaals aan te leveren. Dit was onzin want ik had zaterdag een mail ontvangen van de klant dat hij het bewijs voor de tweede keer had opgestuurd. Ik heb dit aan haar doorgegeven. U begrijpt dat het even stil was aan de andere kant.
Een paar uur later kreeg ik een mail van DAS met het bewijs van de e-mail van de klant. De hoogte van het schadebedrag konden zij mij niet mailen. Dit laatste is vreemd daar de klant mij mailde dat hij alle stukken nogmaals had doorgemaild. Ik heb de e-mail een paar keer doorgelezen en ook daarna DAS nog gebeld. Bovendien heb ik in de avond besloten om de klacht door te zetten. Het vervolg over de klacht, het gesprek met de medewerker en de e-mail van klant volgt in een volgende blog.
Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.