A-  |  A+  |  Homepage  |  Favorieten  |  English version - international interest rates
Ga terug naar de hoofdpagina van HomeFinance
PENSIOEN
Alle onderwerpen
Ga naar de homepage Ė voor hypotheek, financieel advies en verzekeringen  
Pensioen regelen voor uw werknemer
Als we kijken naar de sociale zekerheden, zien we dat de overheid zich steeds meer terugtrekt. Steeds meer komt op de schouders van de werkgever (en werknemer) terecht. Voor een werknemer zullen de secundaire arbeidsvoorwaarden die een werkgever te bieden heeft daarom steeds belangrijker worden. Hierbij neemt het pensioen - bestaande uit ouderdomspensioen, nabestaandepensioen en arbeidsongeschiktheidpensioen - een centrale rol in.

Sinds de introductie van de nieuwe Pensioenwet op 1 januari 2007, gelden voor u als werkgever aanvullende eisen indien u besluit uw personeel een pensioen aan te bieden. Vooral de eisen met betrekking tot de informatievoorziening richting uw personeel zijn sterk aangescherpt. Al met al moet u als werkgever dus steeds meer voor uw werknemer regelen. Deze extra inspanningen kunnen echter ook een positief resultaat hebben: het is een goed middel om uw bestaande en nieuwe werknemers aan u te binden. Wij werken samen met lokale pensioenspecialisten die u graag helpen met het opzetten van een goede pensioenregeling. Daarbij nemen zij u een boel werk uit handen. Zij kunnen voor u:
  • een ideale pensioenvoorziening samenstellen;
  • uw werknemers informeren over de mogelijkheden en op de hoogte houden van de veranderende omstandigheden;
  • een groot deel van de administratieve belasting overnemen.

Wij hebben zelf geen pensioenadviseurs in dienst, maar bij brengen u graag in contact met een deskundige pensioenadviseur in uw regio. Voor meer informatie, klik hier.

Hieronder vindt u een aantal interessante onderwerpen zoals u die op deze site kunt vinden.