Op deze pagina vindt u een overzicht van de laatste reacties op onze nieuws- en blogberichten. Wilt u zelf reageren? Klik op een reactie van uw keuze en plaats uw eigen vragen en opmerkingen eenvoudig onder het betreffende bericht.

Antoinette Kalkman - Pietluttige bank 22-2-2018

Beste Jos, Ik heb met plezier jouw blog gelezen. Goed dat je dit soort zaken aan de kaak stelt. Het is belangrijk dat branchepartijen elkaar scherp houden teneinde het beter te doen voor de klant. In het hypotheekproces zijn er in principe 3 hoofdpartijen: de adviseur, de verwerker (serviceprovider/midoffice) en de bank. Allen bezig met de hypotheek, echter met een ander belang, naast het consumentbelang: 1. de adviseur wil zijn klant helpen. 2. de verwerker wil een efficiënt proces, 3. de bank wil een gezonde portefeuille. Overigens zijn de belangen van 2 en 3 uiteindelijk ook in het belang van de klant. Zonder efficiënt proces en een gezonde portefeuille zijn er op enig moment geen hypotheken meer ' te koop'. Dit zogenaamde ' andere ' belang naast het klantbelang zorgt er voor dat er soms stukken worden opgevraagd waarover de klant (of zijn adviseur) in eerste instantie zijn wenkbrauwen optrekt. Ik kan mij dat voorstellen en vaak is communicatie dan een middel om goed uit te leggen waarom iets 'moet'. En sommige dingen moeten vanuit risk, compliance of wetgeving, hoe ' pietluttig' dit in eerste instantie misschien ook lijkt. Aan de andere kant moeten we als branche ook kijken waar we het beter kunnen doen voor de klant. En sommige zaken die vroeger wellicht nodig waren, zijn dat in de toekomst niet meer. Een regelmatige evaluatie op vormvereisten en acceptatievoorwaarden is dan ook noodzakelijk. Daarom spreken wij, als FlexFront, regelmatig met de geldverstrekkers uit ons assortiment en bespreken we geluiden uit de markt, zaken die beter kunnen, acceptatievoorwaarden die mogelijk anders kunnen of niet meer van deze tijd zijn.

J.I. van Oosterhout- Goris (namens), 81 jaar - TAN-codes verdwijnen 20-2-2018

U kunt dit niet maken. U vergeet een hele generatie nu. Wij willen geen app en wij willen geen smartphone. Weet u hoeveel problemen wij hebben met random readers, en hoe gemakkelijk het is om als super oude vergeten senior met een naam en paswoord bij de ING in te loggen. U kunt dit pas verantwoord doorvoeren als de gehele generatie digibeten opgehoepeld is. Dit geldt niet alleen voor U maar ook voor alle andere fratsen die wij nu uit handen moeten gaan geven omdat wij niet om kunnen gaan met alle nieuwe snufjes. Ik ben ZWAAR teleurgesteld.

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.