Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenWil je beleggen? Dan is het belangrijk dat je goed geïnformeerd bent voordat je begint. HomeFinance helpt je met handige overzichten van brokers en beleggingsapps.
Alles over beleggenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogBank wacht gesprekken met Consumentenbond Claimservice af
ABN Amro stapt vooralsnog niet naar de rechter in de zaak rondom de doorlopend krediet rentes. De bank wacht eerst de uitkomst van de gesprekken met de Consumentenbond Claimservice af.
Vorige maand werd duidelijk dat het Klachteninstituut voor de Financiƫle Dienstverlening (Kifid) een klant in het gelijk stelde in zijn klacht over te hoge rentes op zijn flexibel krediet van de ABN Amro. De bank moet de klant compenseren.
De Consumentenbond Claimservice gaat er vanuit dat hier een massaclaim uit kan voortkomen, aangezien er heel veel krediet-klanten zijn met eenzelfde situatie. ABN Amro gaf aan wel met de Claimservice in gesprek te gaan over een compensatieregeling, maar ook het niet eens te zijn met de uitspraak en naar de rechter te stappen.
Die gang naar de rechter is nu opgeschort, vertelt de directeur van de Consumentenbond Claimservice in het TV-programma Kassa. De bank heeft nu aangegeven bereid te zijn die stap uit te stellen zolang de gesprekken met de belangenbehartiger lopen. Dat is de uitkomst van een eerste verkennend gesprek tussen beide partijen.
Bij de Consumentenbond Claimservice hebben zich zo'n 12.000 mensen gemeld die van mening zijn dat ze teveel betaald hebben voor een doorlopend krediet. De Claimservice wil tot een compensatieregeling komen, zodat alle klanten die het betreft een deel van de rente terugkrijgen.
Het gaat in deze claimactie niet alleen om ABN Amro. Kredietverstrekkers Santander en de Hollandsche Disconto Voorschotbank hebben inmiddels een soortgelijke uitspraak te horen gekregen bij het Kifid. Ook deze banken worden door de Consumentenbond Claimservice opgeroepen om te komen praten over een goede compensatieregeling.
Meld je direct aan voor onze Update Lenen in je mail!
Nu aanmeldenHomefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.