donderdag 21 juni 2018 11:38
#betalen

Gisteren vertelde ik jullie over mijn 'ontdekking' van Moneyou Go. Dan kan ik natuurlijk alleen even kijken naar hun website en melden wat het is, maar ik dacht: laat ik het ook gewoon uitproberen! Dus ik ben naar de Google Play Store gegaan en heb de app van Moneyou Go geïnstalleerd. So far, so good.

Installeren & identificeren - alles online

Na het installeren was het een kwestie van wat gegevens invullen, niets spannends. Identificatie - daarvoor kon ik een foto maken van de voor- en achterkant van m'n rijbewijs. Die werd dan direct gescand op gegevens die vervolgens vooringevuld werden. Ik houd ervan, lekker nerdy kan ik soms zijn hoor. Uiteindelijk maak je ook een foto van je eigen gezicht - die ze bij Moneyou gaan vergelijken met je rijbewijs. Binnen no-time had ik het allemaal geregeld. Als laatste identificatie moet je even via iDeal een cent overmaken van een bestaande betaalrekening op dezelfde naam. Aardig sluitend zou ik zo zeggen.

Je hoeft niets op papier op te sturen. Dat vind ik toch wel erg prettig en zie je regelmatig anders. Dan gaat alles online maar moet je toch nog even een kopie van bepaalde documenten per post versturen. Op zo'n moment bekruipt mij altijd wel enige irritatie, die bleef me in dit proces dus bespaard.

Telefoontje - heb iets niet goed gedaan?

Vervolgens ging ik verder met allerlei dagelijkse dingen en was ik Moneyou Go alweer bijna vergeten. Tot mijn mobiel geluid begon te maken: ik werd gebeld door een nummer dat ik niet kende. Het was een mevrouw van Moneyou Go.... "Oh jee" - denk ik dan, "heb ik iets verkeerd gedaan?" Maar nee, gelukkig niet: ze belde om te vertellen dat m'n rekening rond was en alles in orde. En of ik nog vragen had. Netjes hoor. 

Heb ik nou de gratis Go Basic of toch de betaalde Go Plus?

Later vroeg ik me opeens af welke variant ik nu eigenlijk geopend had: de gratis Go Basic of de tijdelijk gratis Go Plus versie? Immers... bij de Plus versie zou ik dan zomaar ongemerkt vast kunnen zitten aan € 3,50 per maand vanaf januari 2019. Dat is in eerste instantie niet helemaal mijn bedoeling... vooralsnog ben ik heel tevreden over mijn ASN rekening voor privé bankieren. 

Meteen even het wantrouwen dat kennelijk ook bij mij toch ergens zit... ze zullen me toch niet ongemerkt in die dure variant geluisd hebben? Dus even de Moneyou Go app geopend en nee hoor: ik heb gewoon de gratis Basic variant zolang ik geen betaalpas aanvraag. Helemaal mooi dus.

Handig: geen tussenstap bij overmaken spaargeld

Nu nog de vraag of ik 'm ga gebruiken, die rekening / app. Op zich heb ik niet heel veel behoefte aan een extra betaalrekening, maar het geheel spreekt me tot nu toe wel echt aan. Ik check de vergelijking van spaarrentes even: die rente van 0,3% is wel ruim hoger dan de rente op m'n ASN spaarrekening (0,1%). En vanaf die Moneyou Go rekening kan ik dus zonder tussenstappen geld overboeken als ik iets van m'n spaargeld wil betalen.... 

Maar... het is dan weer geen 'groene bank'. Ik kijk nog wel even wat ik ga doen - nu ik de rekening geopend heb kan ik 'm net zo goed ook gaan gebruiken. Hoe dan ook - mijn ervaring met het openen was prima! 

 

Anneke Ranzato-Versloot
Anneke Ranzato-Versloot Contentmanager HomeFinance

Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.