Heb je een eigen huis of wil je er één gaan kopen? Dan is de kans groot dat je een hypotheek (nodig) hebt. Door je goed te verdiepen in hypotheken zorg je dat je de juiste beslissing neemt voor de financiering van jouw woning.
Alles over hypothekenHeb je geld nodig en wil je daarvoor een lening afsluiten? Verdiep je dan even goed in welke lening dat moet worden, en bij welke geldverstrekker. De verschillen zijn groot – de keuze van de beste lening kan je veel geld besparen!
Alles over geld lenenSparen is verstandig maar de spaarrente is niet overal even lonend. Ben je op zoek naar een goede plek voor jouw spaargeld? Kijk dan goed naar de spaarvorm en spaarbank die je kiest – qua rendement en qua garantie.
Alles over sparenVerzekeren doe je voor de zekerheid. Om de financiële gevolgen van onverwachte gebeurtenissen af te dekken. De keuze van een verzekering valt niet altijd mee… welke risico’s moet je verzekeren? En bij welke verzekeraar dan?
Alles over verzekerenBij de meeste mensen gaat het grootste deel van het inkomen op aan maandelijkse lasten. Als je kritisch kijkt naar deze maandlasten, valt er vaak meer te besparen dan je denkt. Wij helpen daar graag bij.
Alles over besparenHet is handig om op de hoogte te blijven van wat er op het gebied van geldzaken gebeurt. Met HomeFinance.nl heb je steeds de belangrijkste ontwikkelingen in beeld over hypotheken, lenen, sparen, inflatie en rentestanden.
Nieuws & blogBetaalapp van ABN AMRO lanceert nieuwe functionaliteiten
Betaalapp Tikkie komt met iets nieuws. Binnenkort is het niet meer alleen mogelijk om betaalverzoeken te versturen aan anderen, maar ook om betalingen te doen. Daarvoor is dan niet eens een rekeningnummer van de begunstigde nodig!
Tikkie is een app van ABN AMRO die inmiddels bij door heel veel mensen gebruikt wordt. Wie geld moet krijgen van een ander kan diegene een betaalverzoek sturen, waaraan deze dan via iDeal kan voldoen. De app is dan wel gemaakt door ABN AMRO, maar iedereen kan Tikkie gebruiken - ongeacht bij welke bank men een betaalrekening heeft.
Inmiddels gaat Tikkie een stap verder: onder een beperkte groep gebruikers wordt een functionaliteit getest om zelf betalingen te doen. Daarvoor hoeft de gebruiker dan niet het rekeningnummer van de ontvanger te kennen - het mobiele telefoonnummer is voldoende.
Dit is mogelijk doordat Tikkie-gebruikers in de app zowel hun mobiele nummer als hun rekeningnummer moeten opvoeren. Door die koppeling kan een betaling aan een mobiel nummer direct gekoppeld worden aan de bijbehorende bankrekening.
Zelf betalen vanuit Tikkie is dan ook vooralsnog alleen mogelijk als de ontvangende partij ook bekend is in de Tikkie database. De bank is wel van plan om de functie uit te breiden naar de mogelijkheid om ook geld over te maken naar niet-Tikkie-gebruikers.
Een ander nieuwtje bij Tikkie is dat ze een app hebben gelanceerd voor ondernemers. Die kunnen met de zakelijke app meer overboeken, want de limieten zijn hoger. Het versturen van Tikkies via de zakelijke app is niet gratis.
Homefinance.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor onze cookie en privacyverklaring.